Pozycjonowanie - Definicja
Zanim przedstawię własną definicję pozycjonowania chcę przytoczyć definicję, jaką znaleźć można w Encylkopedii Wikipedia:
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization - SEO; zwana także pozycjonowaniem, ang. Web Positioning) - działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.
Źródło: Wikipedia
W zasadzie na tym można by zamknąć definicję pozycjonowania, gdyby nie fakt, że odnosi się ona wyłącznie do jednego aspektu, pomijając całkowicie element, według mnie najważniejszy, a mianowicie marketing. Ma to duże znaczenie, jeśli chodzi o podjęcie odpowiednich działań i wybór techniki pozycjonowania, dlatego powyższą definicję pozwolę sobie rozszerzyć.
Pozycjonowanie to odpowiednie przygotowanie i opracowanie rzetelnej i wyczerpującej oferty, informacji czy też innych materiałów na stronie WWW oraz podjęcie szeregu działań i czynności, które ułatwią zainteresowanym internautom odszukanie ich oraz umożliwią swobodne zapoznanie się z nimi. Cel ten osiąga się poprzez zaprojektowanie funkcjonalnej i użytecznej struktury witryny, przygotowanie odpowiedniej, wartościowej i użytecznej treści, a także właściwą ich prezentację oraz podjęcie działań, które umożliwią uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek dla, adekwatnych do zawartości witryny, wyrażeń kluczowych.
Na pozycjonowanie składają się dwa elementy.
Pierwszy: optymalizacja strony, tj. zaprojektowanie struktury witryny i przygotowanie treści na witrynę w taki sposób, aby była ona “przyjazna” dla wyszukiwarek.
Drugi: promocja i reklama strony oraz pozyskiwanie linków do pozycjonowanej witryny.
Oba te elementy są istotne. Jeśli szukałeś już informacji na temat pozycjonowania być może spotkałeś różne opinie, jako że zdania są podzielone. Niektórzy twierdzą, że treść z punktu widzenia pozycjonowania nie ma znaczenia i liczą się tylko linki, są też tacy, którzy twierdzą, że największe znaczenie ma treść, nawet utarło się powiedzenie “Content is King”.
Według mnie myśląc o profesjonalnym pozycjonowaniu uwzględnić trzeba oba te czynniki. Dlatego też tak jednym jak i drugim zajmiemy się w niniejszym kursie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz